17 Eylül 2011 Cumartesi

Enerji Verimliliğinde Yalıtım Malzemeleri ve Uygulamaları Semineri Yapıldı

Enerji Verimliliğinde Yalıtım Malzemeleri ve Uygulamaları Semineri Yapıldı



Türk Tesisat Mühendisleri Derneği İzmir İl Temsilciliği tarafından, mesleki eğitim çalışmaları kapsamında düzenlenen “Enerji Verimliliğinde Yalıtım Malzemeleri ve Uygulamaları Esasları” konulu seminer 23 Ekim 2010 Cumartesi MMO İzmir Tepekule Kongre Merkezi Akdeniz Salonu’nda 186 kişinin katılımı ile gerçekleştirildi.



Oturum Başkanlığını MMO İzmir Şube Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Özsakarya’nın yürüttüğü seminerin sunumu TTMD Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Kemal Gani Bayraktar tarafından yapıldı.



Seminerin ilk bölümünde genel olarak ülkemizde yalıtım, yönetmelikler ve güncel gelişmeleri anlatan Bayraktar; Binalarda Enerji Performans Yönetmeliği’nin önemini, beraberinde getirdiklerini, sektörümüz ve mesleğimiz için fırsatları vurgulayarak, enerji kimlik belgesi uygulaması ve Türkiye’nin yıllık enerji tüketimi ve salım verilerine değindi. Daha sonra ısı yalıtımının gerekliliğini termal kamera görüntüleri eşliğinde yalıtımlı ve yalıtımsız duvarlardan örnekler vererek anlatan Kemal Gani Bayraktar, doğru yalıtım için doğru malzeme seçimi ve doğru uygulamanın şart olduğunu belirterek yalıtım malzemelerinin teknik özelliklerini kıyaslamalı olarak katılımcılarla paylaştı.



Seminerin ikinci bölümünde konuşmacı enerji verimliliğine doğru binalarda ve tesisatta yalıtım uygulama esaslarını ısı, ses ve yangın güvenliğini de gözönünde bulundurarak ve çatıdan zemine örnekler vererek aktardı. Son bölümü soru cevap şeklinde geçen seminer, TTMD İzmir İl Temsilciliği’nin Dr. Kemal Gani Bayraktar’a ve Mehmet Özsakarya’ya teşekkürüyle son buldu.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen makale hakkında bir yorum yapınız.